Dne 1. února 1942 v 14:43 hodin odstartoval z letiště Mnichov Riem (Flughafen München-Riem) k přeletu do Benátek bombardér Junkers Ju 88A-4/Trop s továrním označením VI+VO. V tu chvíli je to zcela nový stroj výrobního čísla 5641 varianty, který v licenci vyráběla firma Heinkel. V Mnichově si většinou tyto upravené speciály přebíraly posádky od Lehrgeschwader 1 a přelétávaly s nimi na severoafrické bojiště. Tento stroj ovšem Benátek nedorazil, protože se ztratil už v husté oblačnosti nad Bavorskem a jeho posádka se s nefunkční vysílačkou marně snažila určit svoji polohu. Rozhodla se ještě za soumraku, po čtyřech hodinách letu raději vyskákala na padácích a letadlo ponechala svému osudu. Uffz. Heinz Clohsen, Gefr. Martin Bitriol a Gefr. Hubert Petermann hladce přistáli v okolí obce Ursensollen jižně od Ambergu, ale kapitán letadla Lt. Klaus Bieber se padákem zachytil o vrchol vysokého stromu. Na místo se seběhli místní obyvatelé a paradoxně jej vysvobodil francouzký zajatec, který obětavě na strom vylezl. Celá posádka se poté sešla na radnici v blízkém městě Kastl, kde přespala a ráno bezstarostně odcestovala vlakem zpět do Mnichova. Šetření případu vzalo do rukou Velitelství pořádkové policie v Ambergu, které mělo za úkol nalézt dva kulomety, které posádka vyhodila z paluby letadla a nezvěstné letadlo. Během noci bylo alarmováno četnictvo i vojsko v sousedních okresech, ale pátrání nepřineslo žádný výsledek. Z letiště Vilseck navíc došla zpráva, že letadlo mohlo uletět až 100 km. Následně byli dálnopisem informovány všechny četnická velitelství východně od Ambergu. Dálnopis obdrželo také Velitelství četnictva v Klatovech, které ale po výzvě podřízeným stanicím odpovědělo negativně. Teprve za dva měsíce 1. dubna 1942 ohlásil hajný František Špulák (sloužící na hájovně Bítovech) na četnické stanici v Dolanech nález zříceného letadla v lese hraběte Černína z Chudenic pod vrcholem Doubravy. Četníci z Dolan na místě zajistili vrak letadla a odpoledne dorazila německá komise, která v dalších dnech zajistila odstranění vraku. Posádka měla tentokrát štěstí, ale konce války se nedočkal nikdo z nich. Pilot Oblt. Claus Bieber (28. 5. 1920, Rastenburg) dále létal s Fw. Heinzem Clohsenem (7.11.1920, Köln-Mülheim) u 5./KG 51 a podnikali noční nálety na Anglii až do noci 12.května 1944, kdy jejich Messerschmitt Me 410 sestřelil nad Francií noční stíhač. Oba pohřbili společně na vojenský hřbitov v Beauvais. Uffz. Otto Martin Bitriol (28. 8. 1913, Riesa) zahynul 29. ledna 1944 a Fw. Hubert Pettermann (25. 9. 1922, Hollenstein) padl na Krymu 11. dubna 1944.
kategorie: příroda
/ vrcholy, rozhledny
lokalita: klatovsko
GPS: 49°25'54.904"N, 13°12'10.133"E
typ: chata
lokalita: špičácko
obec: Hamry
kapacita ubytování: 30
cena ubytování: od 390 Kč
typ: hotel ***
lokalita: sušicko
obec: Jiřičná
kapacita ubytování: 40
cena ubytování: od 330 Kč