Apartmán Rudík

Apartmán Pošta

Šumavský MED ze strání pod svatým Bartolomějem.

Šumava
Šumava
Šumava
Šumava
Šumava
Šumava
Šumava
Šumava
Šumava
Šumava

sedačková lanovka Pancíř

Šumava A-Z: lanovky
lokalita: špičácko

Sedačková lanovka je trochu starší dáma, ale spolehlivě vás dopraví s jedním přestupem až na Pancíř, odkud je parádní rozhled. Vyčistíte si hlavu a uvidíte homolkovská panoramata!


informace přináší šumavské ubytování:

apartmány Rudík, Železná Ruda - ubytování na Šumavě




tato galerie je propojena s objektem

Pancíř 1214 m n. m.



tato galerie je propojena s objektem

sedačková lanovka Pancíř






Informace o objektu Pancíř 1214 m n. m.:

Konečná stanice sedačkové lanovky ze Špičáku. Na vrcholu chata s rozhlednou z roku 1923, jeden z nejkrásnějších výhledů na Šumavě se otevírá z vrcholu Pancíře. Otevře se nám pohled na Šumavu a daleko do Bavorska. Jako na dlani máme dominantu Železnorudska – německý Velký Javor s typickou radarovou stanicí a vysílačem a horskou chatou Arberschutzhaus. Za jasného počasí se nabízí nezapomenutelný pohled na Alpy. Na Pancíři pramení tři řeky a prochází jím hlavní evropské rozvodí, Úhlava a Křemelná tečou do Severního moře, Řezná pak do Černého moře. Na vrcholku Pancíře byla už v roce 1880 vztyčena jednoduchá dřevěná rozhledna. Dne 28. září 1923 pak zde byla otevřena turistická chata s rozhlednou. Postavena byla za 5 měsíců. Na vrh Pancíř vede sedačková lanová dráha. Je rozdělena na dva úseky. První začíná v již zmíněné stanici Špičák, kde je umístěna i hlavní pokladna, a má délku 1453 m. Pohon pro oba úseky je umístěn v přestupní stanici Hofmanky. Druhý úsek měří 1285 m. Konec je ve stanici Pancíř.


Informace o objektu sedačková lanovka Pancíř:

Jednosedačková visutá lanová dráha Špičák – Hofmanova Bouda (Hofmanky) – Pancíř je dvouúseková a je to už babička - v provozu je od roku 1970. O lanové dráze na vrchol Pancíře, kde se od roku 1923 nachází turistická chata KČT, se uvažovalo již v polovině 30. let 20. století. Předběžný projekt kabinové lanovky byl vypracován na jaře 1936 firmou Františka Wiesnera z Chrudimi, která již měla se stavbou lanových drah zkušenosti. Padaly v úvahu dvě varianty tras - od nádraží Špičák nebo od železničního tunelu a teoreticky byla zvažována i varianta lanovky přímo ze Železné Rudy. Bohužel k realizaci nedošlo. Projekt dnešní dvouúsekové sedačkové lanovky vznikl v roce 1963 a práce začaly o rok později. Dráha byla vyrobena v roce 1967 národním podnikem Transporta Chrudim (znárodněná Wiesnerova strojírna). Zkušební provoz byla zahájen na konci roku 1970, pravidelný v roce následujícím. Náklady na stavbu dosáhly 16 milionů Kčs. Lanovka na Pancíř se stala první lanovou dráhou vystavěnou na české straně Šumavy. Lanová dráha nje dvouúseková a skládá se tedy ze dvou na sobě nezávislých drah, které na sebe navazují ve střední stanici Hofmanova Bouda a pohon obou úseků je v této střední stanici. Dolní úsek Špičák – Hofmanova Bouda má převýšení 227 m, délku 1483 m. Maximální dopravní rychlost činí 2 m/s, doba jízdy je 12,4 min, přepravní kapacita 327 osob za hodinu, má 134 jednosedaček. Úsek Hofmanova Bouda – Pancíř má převýšení 121 m, délku 1256 m a 114 jednomístných sedaček, maximální rychlost je 2 m/s a jízdní doba 10,5 min. Za krásného počasí můžete spatřit Alpy. Z vrcholu můžete hřebenovou trasou na Můstek, Prenet a pokračovat až do údolí v Nýrsku. Vrátit se můžete do Železné Rudy nebo do zaniklých obcí Nový Brunst, Gerlova huť atp.


RetourEx - směnárna na Šumavě

Webmuzeum starých internetových stránek

Nálepky