Vlaková zastávka Havlovice leží na trati č. 184 (Planá u Mariánských Lázní – Domažlice) a je vzdálena asi 1 km z centra vsi. Trať vede z Domažlic přes Poběžovice a Bor do Plané u Mariánských Lázní, je to jednokolejná regionální trať. Provoz na trati z Plané u Mariánských Lázní do Tachova byl zahájen v roce 1895, z Tachova do Domažlic v roce 1910. Zastávka leží nedaleko odbočující trati 180 - z Domažlic - Plzeň hl. n., Plzeň jižní předměstí, Nýřany, odbočka Vránov, Domažlice, Odbočka Pasečnice, Česká Kubice státní hranice (Fürth im Wald, DB). Dále na Poběžovice - trať 182, Staňkov, odbočka Vránov, Poběžovice. Nebo Bor, trať 178, Svojšín, Bor. A poslední Planá u Mariánských Lázní - trať 170, Beroun, Zdice, Rokycany, Chrást u Plzně, Plzeň hl. n., Plzeň jižní předměstí, Pšovany, Svojšín, Planá u Mariánských Lázní, Mariánské Lázně, Cheb, Cheb státní hranice (Schirnding, DB). V sousedství zastávky je rarita - dne 22. 9.2012 otevřený akvadukt nad železniční tratí - Na Hadrovci .Téměř přesně pod ním se trať rozevírá a dělí na trať s číslem 180 - Plzeň hl. n. - Česká Kubice st. hr. (Fürth im Wald DB). Dřevěná stavba nahradila původní akvadukt stržený v roce 1984 a je jedinou svého druhu v ČR - nikde jinde totiž neteče voda nad železniční tratí. A nikde jinde nemůžete podél proudící vody v dřevěném akvaduktu projíždět na kole - most je součástí mezinárodní cyklotrasy Praha-Plzeň-Regensburg-Mnichov umožní cyklistům i pěším turistům překonat společně s vodním náhonem železniční trať Plzeň-Česká Kubice. Stavba akvaduktu nebyla jednoduchou záležitostí. Oproti původnímu, který tu stával až do roku 1984, kdy musel být pro zchátralost stržen, je ten nový o zhruba půl metru výše. Právě větší podjezdná výška pod ním umožní průjezd vlaků i po případné elektrifikaci stávající železniční tratě. Na rozdíl od původního akvaduktu, který měl u koryta na vodu jen úzkou lávku pro pěší se zábradlím, nový akvadukt představuje širší dřevěnou lávku, na níž je přibližně čtvrtina šířky určena k otevřenému průtoku vody a zbylá část slouží pro průchod pěších a cyklistů. Vodní náhon Teplé Bystřice již od roku 1571 přivádí vodu z povodí Dunaje do povodí Labe a slouží k napájení domažlických mlýnů a příkopu městského opevnění. Teprve v roce 1862 byl náhon přerušen výstavbou železniční trati Furth im Wald - Plzeň, a tak musela být voda převedena přes trať kovovým akvaduktem. Akvadukt byl stržen až v roce 1984 stržen. Nosnou konstrukci nového akvaduktu tvoří dva lepené dřevěné nosníky délky 24 metrů, mezi nimi je ocelová konstrukce s lávkou i korytem.
kategorie: kultura a památky
/ technické
lokalita: domažlicko
GPS: 49°24'58.853"N, 12°52'44.884"E
kategorie: města a obce
/ města a obce
lokalita: domažlicko
GPS: 49°24'42.882"N, 12°51'21.242"E
typ: chata
lokalita: špičácko
obec: Hamry
kapacita ubytování: 30
cena ubytování: od 390 Kč
kategorie: obchody
/ čerpací stanice
lokalita: domažlicko
GPS: 49°26'14.121"N, 12°54'43.340"E