po Praze bývala rozlohou druhá největší obec na území Čech - Stodůlky zajímavosti ze Šumavy
první rektorkou Univerzity Karlovy jako první žena od jejího založení - prof. MUDr. Milena Králíčková, Ph.D. zajímavosti ze Šumavy
jeden z nejvýše položených hradů v České republice - Kunžvart zajímavosti ze Šumavy
největší krytý hotelový bazén 25m dlouhý v Čechách - Srní zajímavosti ze Šumavy
největší vodní elektrárna v západních Čechách - Čeňkova pila zajímavosti ze Šumavy
nejstarší český tištěný kalendář z roku 1485 - Vimperk zajímavosti ze Šumavy
první přečerpávací elektrárna v České republice z roku 1929 - Hamry zajímavosti ze Šumavy

nádraží Rokycany

detailní info

kategorie: doprava / nádraží
lokalita: plzeňsko
GPS: 49°44'25.697"N, 13°35'31.461"E Zobrazit na mapy.cz

popis

Nádraží Rokycany leží na Železniční trati Beroun – Plzeň – Cheb, která je pro cestující vedena pod číslem 170 a je hlavní tratí celostátního i mezinárodního významu, neboť spojuje západní Čechy s Prahou a je významnou železniční spojnicí Česka a západní Evropy. Dnes je součástí III. železničního koridoru, který protíná republiku ve východo-západním směru (z Mostů u Jablunkova do Chebu). Trať je po celé délce elektrifikována a z její celkové délky 177 km je 104 km tratě vedeno dvoukolejně (úseky Beroun – Pňovany a Lipová u Chebu – Cheb), 73 km jednokolejně (úsek Pňovany – Lipová u Chebu). Na traťovém úseku Praha (Západní nádraží, nyní Praha - Smíchov) – Plzeň byl slavnostně zahájen provoz 14. července 1862. Plzeň – Cheb byl otevřen 28. ledna 1872. V době dokončení patřil úsek z Prahy do Plzně pod Českou západní dráhu, která dále pokračovala po dnešní trati 180 do Fürth im Waldu. Trať z Plzně do Chebu byla stavěna jako část železniční tratě Vídeň – České Budějovice – Cheb (Dráha císaře Františka Josefa). V roce 1884 byla celá dráha zestátněna. Ve 30. letech 20. století byly zdvojkolejněny úseky mezi Berounem a Plzní a v 60. letech pak úseky Plzeň Jižní Předměstí – Kozolupy a úsek Lipová u Chebu – Cheb a ve stanicích bylo rozšiřováno kolejiště. 8. listopadu 1967 byl elektrizován úsek Plzeň – Svojšín a 7.6.1968 byl elektrizován střídavým proudem s napětím 25 kV / 50 Hz. úsek Svojšín - Cheb. Mezi Berounem a Plzní byl elektrický provoz zahájen 5. června 1987. Na širé trati mezi stanicemi Beroun a Zdice tak vznikl styk železničních napájecích soustav 3 kV DC (na berounské straně) a 25 kV / 50 Hz (na plzeňské straně).

nádraží Rokycany na mapě

nádraží Rokycany na fotografiích

nádraží Rokycany

nádraží Rokycany

kategorie: doprava
lokalita: plzeňsko

zobrazit více

místa v okolí

pomník padlých WWI, Rokycany

pomník padlých WWI, Rokycany

kategorie: vojenské / pomníky
lokalita: plzeňsko
GPS: 49°44'27.414"N, 13°35'30.531"E

zobrazit více
pomník padlých WWII, Rokycany

pomník padlých WWII, Rokycany

kategorie: vojenské / pomníky
lokalita: plzeňsko
GPS: 49°44'28.101"N, 13°35'33.116"E

zobrazit více

další místa v okolí